Přednáška: Digitalizace procesů v HR

Přednáška: Digitalizace procesů v HR

Procesy v rámci personálních oddělení většiny společností momentálně prochází renesancí v podobě jejich digitalizace a automatizace. Je však složité se zorientovat mezi všemi moderními technologiemi a postupy.

Z toho důvodu jsme se rozhodli pořádat pravidelná setkání odborníků z oblasti HR, technologických dodavatelů a sdílet úspěšné případové studie jiných společností se všemi personalisty, které toto téma zajímá. První akce svého druhu se uskutečnila ve čtvrtek 16.7.2020 v eventovém prostoru WorkLounge v Praze - Karlín a navzdory stále trvajícím bezpečnostním opatřením u spousty firem se jí zúčastnilo téměř 20 personalistů z řad korporátních společností.
Tématem prvního eventu byla Digitalizace procesů v HR. Naše pozvání přijali také pánové Adam Rapák a Libor Pyskatý ze společnosti McDonald's, kteří se s účastníky podělili o své zkušenosti a plány v rámci integrace technologie virtuální reality, kterou používají jak pro interní komunikaci se zaměstnanci ohledně kvality a původu surovin, ale v současnosti také pro praktický trénink svých zaměstnanců. Adam s Liborem se zmínili také o tom, jaké má použití moderních technologií, jako je právě virtuální realita, přínosy nejen pro vnímání zaměstnavatele a budování employer branding, ale že se jedná také o reálné ekonomické přínosy, kdy nové technologie dokáží šetřit drahocenný čas a výrazně zvýšit atraktivitu školících materiálů.
Druhým speakerem byl náš kolega Martin Možnar, který do detailu rozebral problémy současné podoby onboardingového procesu a jeho negativního působení na zaměstnance. Zároveň vydefinoval klíčové prvky moderního digitálního onboardingu a na co by se měli personalisté při své práci s novými zaměstnanci zaměřit. Klíčovým sdělením celé Martinovy prezentace bylo poskytnutí osobní zkušenosti se společností ještě před samotným nástupem zaměstnance do práce a doporučil nástroje, jak je toho možné snadno dosáhnout.
Závěrem si mohli návštěvníci vyzkoušet ukázku Digitalizace 2.0, kterou představovala transformace fyzických kanceláří společnosti KPMG do pravé virtuální reality formou fotorealistického 3D modelu. Uživatel se tak ocitl v prostorách společnosti na pražské Florenci, kde mohl plnit jednoduché gamifikované úlohy, které byly zaměřeny na úvodní orientaci části kanceláří a jsou také součástí onboardingového procesu při nástupu do společnosti. O tomto samostatném projektu si můžete přečíst více v naší studii na odkaze níže.
Další přednáška se uskuteční opět ve čtvrtek 20.8.2020 ve stejném prostoru, tedy WorkLounge Karlín a její téma ponese jméno Automatizace komunikace se zaměstnanci. Na této přednášce se dozvíte, jaké nástroje používat pro efektivní komunikaci se zaměstnanci od fáze jejich náboru až po výkon zaměstnání. Věděli jste například, že je možné díky chatbotu v Messengeru plánovat dovolené a propisovat je do SAPu? Mnohem více se však dozvíte osobně. Těšíme se na Vás!