
Společnosti po celém světě začínají přemýšlet o možném návratu do práce v souvislosti s plánovaným uvolňováním restrikcí způsobených koronavirovou pandemií.
Otázkou však zůstává, jak efektivně uvést zaměstnance zpět do práce a ujistit je, že se v prostředí společnosti mohou cítit bezpečně a mohou tak bez problému vykonávat svá zaměstnání?
Odpovědí na tuto otázku je proces, který označujeme jako reboarding.
Ptáte se, co je reboarding?
Reboarding je navržen k tomu, aby si zaměstnanci připomněli klíčové interní předpisy a dostali se tak zpět do pracovního tempa, na jaký byli zvyklí před tím.
Proč je reboarding tak důležitý?
Z čistě obchodního hlediska má navíc reboarding velký vliv na zkrácení času, kdy budou zaměstnanci opět plně produktivní.
V případě, že byli vaši zaměstnanci mimo práci po delší dobu, jako tomu je nyní, existuje zde tzv. strmá křivka učení, která jim umožní velmi rychle pochopit veškeré organizační změny a vrátit se k jakýmkoli projektům, na kterých pracovali před odchodem.
Dobrý reboardingový proces pomáhá dostat zpět zaměstnance do hry a oprášit jejich dovednosti v mnohem kratším čase oproti tomu, kdyby jej neabsolvovali.
A to není jediné, v čem je reboarding důležitý.
Když se reboarding provede správně, dá se využít také pro emocionální znovu-propojení mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem.
Kvalitní a efektivní reboarding vám navíc umožní měřit stav emoční a duševní pohody zaměstnance a vy tak budete přesně vědět, jak se cítí, aniž by vám to musel říct.
Jak udělat efektivní reboarding?
1. Remote ⇒ zaměstnanci, kteří pokračovali v práci formou home office a potřebují si zvyknout na nový "normál"
2. On-hold ⇒ zaměstnanci, kteří aktivně nepracovali a čekali na zlepšení situace
Pro vytvoření efektivní reboardingové strategie je potřeba připravit scénáře speciálně pro obě tyto skupiny a využít při tom ty nejlepší procesy známé z klasického onboardingu, které se zaměřují na zkušenosti zaměstnanců.
5 základních reboardingových technik
Podpořte důvěru u vracejícího se zaměstnance tím, že stanovíte jasná pravidla a splníte očekávání, které zaměstnanec má.
2. Vyprávějte zajímavé příběhy
Znovu představte, co vaše společnost dělá, abyste svým zaměstnancům připomněli, proč začali spolupracovat právě s vámi.
3. Pravidelný check-in
Průběžně kontrolujte, že jsou dodržována nastavená pravidla, získávejte feedback od zaměstnanců a zjistěte, co jim pro práci ještě chybí.
4. Eliminujte překážky
Zbavte se zbytečných interních nařízení, které stejně jen všem komplikují život a tolik na nich zase nezáleží. Uvidíte, že zaměstnanci budou v práci spokojenější.
5. Zaměřte se na sociální propojení
Bavte se spolu o tom, jak jste domácí karanténu prožívali vy a podělte se o věci, které vám tento čas zpříjemňovali. Určitě narazíte na něco, co by se mohlo aplikovat i v pracovním kolektivu.
Využijte těchto těžkých časů pro to, abyste znovu navázali silné pouto se zaměstnanci. WeBoard je ideální platforma pro reboarding zaměstnanců v době, kdy všichni ještě sedí doma a mají na to čas.